ဟြမ္ေဟာ႕ဟာ က်န္႕ေကာ္(战国)ေခတ္က ပန္းပုထုလုပ္ရာမွာ အလြန္ကၽြမ္းက်င္တဲ႕ လက္မႈပညာသည္ တစ္ဦးပါ။ သူ႕လက္နဲ႕ထုလုပ္လိုက္တဲ႕ လူပန္းပုရုပ္တုမွန္သမွ်ဟာ တကယ္႕ကို အသက္၀င္ၿပီး အစစ္နဲ႕တေထရာထဲ တူသတဲ႕။ ဒါ႕အျပင္ ကိုယ္ဟန္ျပေပးတဲ႕လူကုိယ္တိုင္ထက္ေတာင္ ပိုၿပီး အသက္၀င္သတဲ႕။ အဲဒီအေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင္႕ လာေရာက္ေမးျမန္းပညာယူခ်င္သူေတြနဲ႕ ဒါမွမဟုတ္ ဆရာတင္ၿပီး ပညာသင္ခ်င္သူေတြဟာ ေန႕စဥ္ေန႕တိုင္း တဖြဲဖြဲနဲ႕ ေရာက္လာတာေပါ႕။ ဒါေပမယ္႕ ဟြမ္ေဟာ႕ကေတာ႕ ၿပံဳးၿပီး မေျဖခ်င္မေျဖ ဒါမွမဟုတ္လဲ ေခါင္းခါၿပီးကို ျငင္းပစ္ပါတယ္။
သူ႕မွာ ဘယ္လို လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ေတြ ရွိေနပါလိမ္႕။ ေနာက္ဆံုးေတာ႕ ေသခါနီးက်မွပဲ သူ႕ရဲ႕လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို လူေတြကို ဖြင္႕အန္ခဲ႕ပါတယ္။ ‘‘အမွန္ေတာ႕ ကၽြန္ေတာ္႕မွာ ဘာလွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္မွ မရွိပါဘူး၊ ျပဳျပင္မြမ္းမံျခင္း---ဆိုတဲ႕ တတ္ကၽြမ္းမႈတစ္ခုထဲကိုပဲ က်င္က်င္လည္လည္နဲ႕ ျပန္အသံုးခ်တာပါ။ ထပ္ျပန္တလဲလဲကို ျပဳျပင္မြမ္းမံတာပါ။ ဒီတစ္ခ်က္လုပ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ကေတာ႕ ကနဦးလိုအပ္ခ်က္ ႏွစ္ခုကို အာမခံဖို႕လိုပါတယ္။ ပထမက ႏွာေခါင္းကို နည္းနည္းႀကီးႀကီးေလးထုဖို႕နဲ႕ ဒုတိယက မ်က္လံုးကို နည္းနည္းေသးေအာင္ထုဖို႕ပါပဲ။’’
ဒီ ‘‘လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္’’ ကိုၾကားေတာ႕လူေတြက တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ၾကည္႕ၿပီး ေၾကာင္အမ္းအမ္းျဖစ္ကုန္တယ္။ ဇေ၀ဇ၀ါနဲ႕ နားမလည္ဘူးျဖစ္ကုန္တယ္။ ‘‘တကယ္လို႕ ႏွာေခါင္းႀကီးၿပီး မ်က္လံုးေသးေနရင္ ဒီပန္းပုရုပ္က အခ်ိဳးအစားမညီမွ်ပဲေနမွာေပါ႕။ အစစ္နဲ႕တေထရာထဲတူတဲ႕ ရလဒ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အာမခံႏိုင္ေတာ႕မွာလဲ။’’ လူတစ္ေယာက္က မေအာင္႕ႏိုင္ပဲ ေမးလိုက္ပါတယ္။
‘‘လံုးလံုးကို ဆန္႕က်င္ဖက္ပါပဲ။ ဒီလိုလုပ္မွ အခ်ိဳးအစား ကြက္တိျဖစ္သြားဖို႕ အာမခံႏိုင္မွာ။ စဥ္းစားၾကည္႕ပါ။ ႏွာေခါင္းႀကီးေနရင္ ေသးသြားေအာင္ ျပဳျပင္လို႕ရတယ္။ မ်က္လံုးေသးေနရင္ ထပ္ၿပီးႀကီးေအာင္လုပ္လို႕ရတယ္။ တကယ္လို႕ အေျခအေနက ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္ေနခဲ႕ရင္ ႏွာေခါင္းေသးေနတာ ဘယ္လိုျပန္ႀကီးေအာင္လုပ္မလဲ။ မ်က္လံုးႀကီးေနတာ ကိုေကာ ဘယ္လိုျပန္ေသးေအာင္ လုပ္ႏိုင္မလဲ။’’
ပရိတ္သတ္က ဒါကိုၾကားေတာ႕မွပဲ တဒဂၤအတြင္း စိတ္ထဲမွာ သေဘာေပါက္သြားၾကတယ္။
|
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ဒီဘာသာျပန္ရဲ႕ မူရင္းကေတာ႕ SMALL STORY, BIG PRINCIPLE လို႕ နာမည္ေပးထားတဲ႕ 小故事,大道理 စာအုပ္ထဲကပါ။ ဒီပံုျပင္ရဲ႕ မူရင္း ေခါင္းစဥ္ကေတာ႕ 雕刻的秘诀 ဆိုတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ေမာင္ေမာင္
၁၉-၀၁-၂၀၁၀ ည ၁၀း၀၆
No comments:
Post a Comment